DOA SANTO FRANSISKUS DARI ASISI - ORDO FRANSISKAN SEKULAR

ORDO FRANSISKAN SEKULAR

OFS - Ordo Fransiskan Sekuler - Ordo Ketiga Fransiskan

ORDO FRANSISKAN SEKULAR REGIO KALIMANTAN

test banner

Breaking

Home Top Ad

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Saturday, May 12, 2018

DOA SANTO FRANSISKUS DARI ASISI


DOA SANTO FRANSISKUS DARI ASISI

Tuhan, jadikanlah aku pembawa damai.
Bila terjadi kebencian, jadikanlah aku pembawa kasih.
Bila terjadi penghinaan, jadikanlah aku pembawa pengampunan.
Bila terjadi perselisihan, jadikanlah aku pembawa kerukunan.
Bila terjadi kesesatan, jadikanlah aku pembawa kebenaran.
Bila terjadi kebimbangan, jadikanlah aku pembawa kepastian.
Bila terjadi keputus-asaan, jadikanlah aku pembawa harapan.
Bila terjadi kegelapan, jadikanlah aku pembawa terang.
Bila terjadi kesedihan, jadikanlah aku pembawa sukacita.

Ya Tuhan Allah,
Ajarkanlah aku untuk lebih suka menghibur, daripada dihibur;
Mengerti daripada dimengerti; mengasihi daripada dikasihi;
Sebab dengan memberi, kita menerima; dengan mengampuni, kita diampuni,
Dan dengan mati suci, kita dilahirkan kedalam Hidup Kekal.
Amin.





oleh: Juniardi Sucinda
sumber: eKatolik
sumber gambar: http://romojostkokoh.blogspot.co.id/2017/09/doa-novena-st-fransiskus-asisi.html

No comments:

Post a Comment

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages